Jak szybko założyć sklep internetowy i uruchomić sprzedaż?

W obecnym czasie najlepszym sposobem na biznes jest sklep internetowy. Dowodem na to jest wysoko rozwinięta technologia i ogromna liczba Internautów robiących zakupy przez smartfony, by zaoszczędzić czas i pieniądze. Udowodniła nam to też pandemia COVID-19, która sprawiła, że obroty wielu firm w 2020 wzrosły właśnie dzięki sprzedaży online.

Jak założyć sklep internetowy sprawnie i bez zbędnego stresu oraz jak najszybciej uruchomić sprzedaż? W poniższym artykule przedstawiamy kilka kwestii pozwalających w płynny sposób przejść od planowania do realnego zysku. 

Sprawdź konkurencję

Tak samo, jak w przypadku sklepu stacjonarnego, przed jego otwarciem należy zrobić rozeznanie wśród konkurencyjnych firm. Sprawdź, jak wyglądają sklepy specjalizujące się w sprzedaży produktów z Twojej branży, jakie oferują ceny oraz promocje, a także co spośród produktów cieszy się największym zainteresowaniem.

Jeśli natomiast nie podjąłeś jeszcze decyzji, co będziesz sprzedawać - przeprowadź szczegółowy research rynku i dowiedz się, czego brakuje i na co istnieje największy popyt. Dokładne prześledzenie statystyk pozwoli Ci wpisać się w potrzeby przyszłych klientów. 

Wybierz właściwą platformę do sklepu online

Mając określony produkt oraz target, trzeba skupić się na platformie, która pozwoli założyć sklep. Ważne, aby była to jedna ze sprawdzonych, zaufanych platform, jak Shoper czy Shopify. 

Platformy tego typu umożliwiają stworzenie sklepu online w ciągu kilku minut, a dodatkowo:

  • posiadają ogromny wybór szablonów oraz dostęp do kreatora stron
  • pozwalają zarządzać stanem magazynu
  • posiadają różnego rodzaju dodatki pozwalające na rozszerzenie funkcjonalności Twojego sklepu
  • umożliwiają pełne raportowanie
  • zapewniają opcję podpięcia domeny oraz wiele innych wygodnych funkcji. 

Tego typu rozwiązanie jest dobre dla każdego. Pozwala zminimalizować koszty związane z wynajęciem programisty, co jest wyjątkowo ważne dla osób dopiero rozpoczynających karierę właściciela sklepu. Daje też doskonałą opcję zarządzania szerokimi zasobami magazynu w przypadku firm, w których jest on połączony z dużą liczbą sklepów stacjonarnych. 

Zachęć klientów atrakcyjnością

Zadbaj o doskonałą prezentację produktów (wysokiej jakości zdjęcia) i atrakcyjne opisy każdego z nich, a także poszczególnych kategorii. Poza tym zwróć uwagę na takie kwestie, jak:

  • ciągła aktualizacja cen i stanu dostępności towaru
  • segregacja produktów pozwalająca łatwo je wyszukać
  • podpowiadanie towarów - intuicyjny system drzewa kategorii
  • opinie umieszczane na stronie sklepu internetowego
  • sprawna obsługa oraz szybko reagująca pomoc.

To wszystko pozwoli zadowolić klientów gwarantując, że będą do Ciebie wracać.

Zapewnij rozmaite formy płatności i dostawy

Płatności elektroniczne, kartą online czy przelewy na konto to obecnie normalność. Ważne, by klienci mieli jak najwięcej opcji do wyboru. Dotyczy to także form wysyłki:

  • co najmniej 2 firmy kurierskie
  • 24-godzinne paczkomaty
  • wysyłka za pobraniem 
  • dostawa za granicę. 

Przy tym wszystkim zapewnij Internautom bezpieczeństwo - wszystkie bramki płatnicze wymagają certyfikatu SSL właśnie z tego powodu. 

Reklamuj swój sklep internetowy!

Reklama dźwignią handlu, pamiętaj!

Zainwestuj więc w jej skuteczne formy, jak SEO czy Google Ads. Prowadź bloga na stronie sklepu - wykreuj markę, z którą klienci będą się identyfikować. Nie bój się prosić o pozytywne opinie w Sieci! Pomoże Ci to w zbudowaniu godnego zaufania brandu od podstaw. Zdziwisz się jak szybko Twój sklep rozwinie się, zyska znaczącą pozycję w Sieci i zacznie generować wysoką sprzedaż.