Najważniejsze – wybrać profesjonalny outsourcing call center
Jeżeli więc zastanawiasz się nad skorzystaniem z usługi, jaką jest outsourcing call center http://www.ideacc.pl, Twoim zadaniem będzie znalezienie takiej firmy, który zapewni Ci usługi na najwyższym poziomie. Musisz mieć pewność, że firma call center posiada odpowiednie doświadczenie, zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów i korzysta z baz danych klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi produktami i usługami. Ważne jest też, by firma, którą chcesz wybrać do współpracy, posiadała zakres usług dostosowany do Twoich potrzeb – w końcu nie zawsze chodzi o sprzedaż, ale czasami również o generowanie leadów czy przeprowadzenie badania, prawda?
Jak znaleźć profesjonalny outsourcing call center? Przede wszystkim kierując się opiniami wcześniejszych klientów i w oparciu o portfolio firmy. Jeżeli współpracowała ona skutecznie z cenionymi i głośnymi markami, a także jest w stanie pochwalić się referencjami – będzie to najlepszy wyznacznik jakości usług, jakie świadczy.
Dlaczego usługi telemarketingowe mogą być kluczem do sukcesu?
Skoro wybrałeś już firmę call center i postawiłeś na telesprzedaż, możesz liczyć na:
- zwiększenie sprzedaży produktów i usług,
- zdobycie nowych klientów, którzy będą z Twoją firmą przez długi czas,
- stworzenie wizerunku profesjonalnego przedsiębiorstwa, z ofertą dostosowaną do potrzeb rynku,
- zyskanie informacji na temat potrzeb klienta i tym samym możliwość udoskonalenia oferty,
- zdobycie dodatkowego sposobu wsparcia sprzedaży (telesprzedaż może być Twoją główną strategią marketingową albo uzupełnieniem innej),
- kompleksową obsługę, którą zapewni Ci firma call center – na warunkach dopasowanych do Twoich potrzeb.
Czy warto?
Jak najbardziej – telesprzedaż jest doskonałym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta i zwiększenie sprzedaży. Jeżeli skorzystasz z usług odpowiedniej firmy, która dysponuje wykwalifikowanymi pracownikami, posiada odpowiednie zaplecze technologiczne i jest w stanie dostosować rozwiązania do Twoich potrzeb – sukces będzie bliżej, niż sądzisz!
Sprzedaż przez telefon to z pozoru prosta czynność i w wielu firmach zajmują się nią nawet osoby bez doświadczenia i umiejętności. Niestety, takie firmy nie mogą liczyć na wysoką skuteczność, ponieważ to właśnie wiedza i praktyka są kluczowe w osiągnięciu sukcesu. A jeżeli wiedza i praktyka idą w parze z odpowiednimi umiejętnościami interpersonalnymi i właściwym podejściem do pracy – osiągnięcie celu sprzedażowego nie będzie niczym szczególnie trudnym. Oto 10 najważniejszych zasad, którymi kierują się dobrzy sprzedawcy przez telefon!
10 zasad, które pozwalają osiągnąć wysoką sprzedaż przez telefon
-
Indywidualne traktowanie każdego klienta
Skuteczna sprzedaż przez telefon jest możliwa tylko wtedy, gdy każdego klienta traktuje się w sposób indywidualny. Każdy z nas lubi myśleć, że przedstawiana oferta jest unikalna, stworzona tylko na potrzeby nas samych. Czujemy się wtedy wyróżnieni i wiemy, że konsultant przygotował się do rozmowy chociażby w niewielkim stopniu. Klient dużo chętniej wysłucha sprzedawcy, który zna jego imię i nazwisko, historię dotychczasowej współpracy lub posiada ofertę, która mogłaby go rzeczywiście zainteresować.
-
Poznanie swojego klienta na tyle, na ile to możliwe
Indywidualne podejście do klienta to nie tylko znajomość jego nazwiska czy branży, jaką reprezentuje. To także wykorzystanie wiedzy o nim w praktyce i umiejętność wydobycia konkretnych informacji w trakcie rozmowy. Kluczowe jest w tej kwestii zadawanie odpowiednich pytań, które nie tylko pozwalają zyskać wiedzę na temat potrzeb czy zapatrywań klienta, ale też dają możliwość nawiązania z nim naturalnej rozmowy.
Dobry sprzedawca, przed wykonaniem telefonu, nie stawia się w roli wszechwiedzącego, który posiada doskonałą ofertę dla każdego – wie, że najpierw musi poznać potrzeby klienta, aby móc je w odpowiedni sposób spełnić albo… zaprezentować ofertę tak, by okazała się ona interesująca dla klienta.
-
Stosowanie technik sprzedażowych
Każdy dobry sprzedawca ma swój sposób na osiągnięcie celu. A technik, jakie można wykorzystać w praktyce, jest bardzo wiele. Do tych najczęściej stosowanych należą:
-
technika wizualizacji, opierająca się na zobrazowaniu klientowi tego, jak zmieni się jego życie po skorzystaniu z oferty,
-
technika kanapki, w której wady produktu przyćmiewamy innymi korzyściami,
-
technika kalkulacji, wskazująca klientowi na to, jakie oszczędności osiągnie,
-
technika pozornego wyboru, w której sprzedawca daje Ci dwie opcje – dzięki temu klient nie wybiera między zakupem produktu a odrzuceniem oferty, ale zakupem produktu A lub produktu B.
Oczywiście technik jest wiele, a umiejętne stosowanie ich przez sprzedawców i firmy call center, pozwala na znaczne poprawienie efektów sprzedaży.
-
Odpowiedni ton i prędkość rozmowy
O sukcesie sprzedaży przez telefon decyduje wiele czynników – również te z pozoru najbardziej banalne, które okazują się mieć największe znaczenie. Dobry sprzedawca callcenter mówi w odpowiednim tempie, wyraźnie i emocjonalnie. Nawet kiedy czyta z kartki! Telesprzedaż polega nie tylko na stosowaniu technik sprzedażowych, ale umiejętnym mówieniu, co dla wielu przyszłych sprzedawców okazuje się przeszkodą nie do pokonania.