jak wybrać profesjonalny outsourcing call center

Najważniejsze – wybrać profesjonalny outsourcing call center

Jeżeli więc zastanawiasz się nad skorzystaniem z usługi, jaką jest outsourcing call center http://www.ideacc.pl, Twoim zadaniem będzie znalezienie takiej firmy, który zapewni Ci usługi na najwyższym poziomie. Musisz mieć pewność, że firma call center posiada odpowiednie doświadczenie, zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów i korzysta z baz danych klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi produktami i usługami. Ważne jest też, by firma, którą chcesz wybrać do współpracy, posiadała zakres usług dostosowany do Twoich potrzeb – w końcu nie zawsze chodzi o sprzedaż, ale czasami również o generowanie leadów czy przeprowadzenie badania, prawda?

Jak znaleźć profesjonalny outsourcing call center? Przede wszystkim kierując się opiniami wcześniejszych klientów i w oparciu o portfolio firmy. Jeżeli współpracowała ona skutecznie z cenionymi i głośnymi markami, a także jest w stanie pochwalić się referencjami – będzie to najlepszy wyznacznik jakości usług, jakie świadczy.

Dlaczego usługi telemarketingowe mogą być kluczem do sukcesu?

Skoro wybrałeś już firmę call center i postawiłeś na telesprzedaż, możesz liczyć na:

  • zwiększenie sprzedaży produktów i usług,
  • zdobycie nowych klientów, którzy będą z Twoją firmą przez długi czas,
  • stworzenie wizerunku profesjonalnego przedsiębiorstwa, z ofertą dostosowaną do potrzeb rynku,
  • zyskanie informacji na temat potrzeb klienta i tym samym możliwość udoskonalenia oferty,
  • zdobycie dodatkowego sposobu wsparcia sprzedaży (telesprzedaż może być Twoją główną strategią marketingową albo uzupełnieniem innej),
  • kompleksową obsługę, którą zapewni Ci firma call center – na warunkach dopasowanych do Twoich potrzeb.

Czy warto?

Jak najbardziej – telesprzedaż jest doskonałym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta i zwiększenie sprzedaży. Jeżeli skorzystasz z usług odpowiedniej firmy, która dysponuje wykwalifikowanymi pracownikami, posiada odpowiednie zaplecze technologiczne i jest w stanie dostosować rozwiązania do Twoich potrzeb – sukces będzie bliżej, niż sądzisz!

sprzedaż przez telefon

Sprzedaż przez telefon to z pozoru prosta czynność i w wielu firmach zajmują się nią nawet osoby bez doświadczenia i umiejętności. Niestety, takie firmy nie mogą liczyć na wysoką skuteczność, ponieważ to właśnie wiedza i praktyka są kluczowe w osiągnięciu sukcesu. A jeżeli wiedza i praktyka idą w parze z odpowiednimi umiejętnościami interpersonalnymi i właściwym podejściem do pracy – osiągnięcie celu sprzedażowego nie będzie niczym szczególnie trudnym. Oto 10 najważniejszych zasad, którymi kierują się dobrzy sprzedawcy przez telefon!

10 zasad, które pozwalają osiągnąć wysoką sprzedaż przez telefon

  1. Indywidualne traktowanie każdego klienta

Skuteczna sprzedaż przez telefon jest możliwa tylko wtedy, gdy każdego klienta traktuje się w sposób indywidualny. Każdy z nas lubi myśleć, że przedstawiana oferta jest unikalna, stworzona tylko na potrzeby nas samych. Czujemy się wtedy wyróżnieni i wiemy, że konsultant przygotował się do rozmowy chociażby w niewielkim stopniu. Klient dużo chętniej wysłucha sprzedawcy, który zna jego imię i nazwisko, historię dotychczasowej współpracy lub posiada ofertę, która mogłaby go rzeczywiście zainteresować.

  1. Poznanie swojego klienta na tyle, na ile to możliwe

Indywidualne podejście do klienta to nie tylko znajomość jego nazwiska czy branży, jaką reprezentuje. To także wykorzystanie wiedzy o nim w praktyce i umiejętność wydobycia konkretnych informacji w trakcie rozmowy. Kluczowe jest w tej kwestii zadawanie odpowiednich pytań, które nie tylko pozwalają zyskać wiedzę na temat potrzeb czy zapatrywań klienta, ale też dają możliwość nawiązania z nim naturalnej rozmowy.

Dobry sprzedawca, przed wykonaniem telefonu, nie stawia się w roli wszechwiedzącego, który posiada doskonałą ofertę dla każdego – wie, że najpierw musi poznać potrzeby klienta, aby móc je w odpowiedni sposób spełnić albo… zaprezentować ofertę tak, by okazała się ona interesująca dla klienta.

stosowanie technik sprzedażowych

  1. Stosowanie technik sprzedażowych

Każdy dobry sprzedawca ma swój sposób na osiągnięcie celu. A technik, jakie można wykorzystać w praktyce, jest bardzo wiele. Do tych najczęściej stosowanych należą:

  • technika wizualizacji, opierająca się na zobrazowaniu klientowi tego, jak zmieni się jego życie po skorzystaniu z oferty,

  • technika kanapki, w której wady produktu przyćmiewamy innymi korzyściami,

  • technika kalkulacji, wskazująca klientowi na to, jakie oszczędności osiągnie,

  • technika pozornego wyboru, w której sprzedawca daje Ci dwie opcje – dzięki temu klient nie wybiera między zakupem produktu a odrzuceniem oferty, ale zakupem produktu A lub produktu B.

Oczywiście technik jest wiele, a umiejętne stosowanie ich przez sprzedawców i firmy call center, pozwala na znaczne poprawienie efektów sprzedaży.

  1. Odpowiedni ton i prędkość rozmowy

O sukcesie sprzedaży przez telefon decyduje wiele czynników – również te z pozoru najbardziej banalne, które okazują się mieć największe znaczenie. Dobry sprzedawca callcenter mówi w odpowiednim tempie, wyraźnie i emocjonalnie. Nawet kiedy czyta z kartki! Telesprzedaż polega nie tylko na stosowaniu technik sprzedażowych, ale umiejętnym mówieniu, co dla wielu przyszłych sprzedawców okazuje się przeszkodą nie do pokonania.

najczęstsze błędy sprzedawców