Zastanawiam się jak może być lepiej z naszymi autobusami skoro robi się przetarg na kilka linii autobusowych  a termin obsługi tychże linii wynosi 36 miesięcy:

Związek Komunalny 'Komunikacja Międzygminna”w Chrzanowie informuje o ogłoszeniu przetargu na obsługę linii komunikacji miejskiej nr 329;330;331, o następujących parametrach: Linia 329 / trasa: Chrzanów Dworzec ZKKM –Balin -Okradziejówka- Chrzanów Dworzec ZKKM / ogółem praca przewozowa na linii objęta terminem realizacji zamówienia wynosi około 323 106,9 wozokilometrów. Linia 330 / trasa: Chrzanów Dworzec ZKKM –Pogorzyce –Płaza Petla -Chrzanów Dworzec ZKKM / ogółem praca przewozowa na linii objęta terminem realizacji zamówienia wynosi około 209 810,1 wozokilometrów. Linia 331 / trasa: Chrzanów Dworzec ZKKM –Os.Młodości –Topolowa -Chrzanów Dworzec ZKKM / ogółem praca przewozowa na linii objęta terminem realizacji zamówienia wynosi około 162 152,4 wozokilometrów. Linia F / trasa: Chrzanów Dworzec ZKKM -Chrzanów Fablok / ogółem praca przewozowa na linii objęta terminem realizacji zamówienia wynosi około 64 268,7 wozokilometrów. Ogółem praca przewozowa na wszystkich liniach objętych przedmiotem zamówienia w okresie 36 miesięcy wynosi około 759 338,1 wozokilometrów.

Związek Komunalny 'Komunikacja Międzygminna”w Chrzanowie informuje o ogłoszeniu przetargu na obsługę linii komunikacji miejskiej nr 317;332;335, o następujących parametrach: Linia 317 / trasa: Chrzanów Dworzec ZKKM –Płaza Pętla –Pogorzyce - Chrzanów Dworzec ZKKM / ogółem praca przewozowa na linii objęta terminem realizacji zamówienia wynosi około 339 284,1 wozokilometrów. Linia 332 / trasa: Chrzanów Dworzec ZKKM –Pogorzyce –Płaza Petla -Chrzanów Dworzec ZKKM / ogółem praca przewozowa na linii objęta terminem realizacji zamówienia wynosi około 647 594,4 wozokilometrów. Linia 335 / trasa: Chrzanów Dworzec ZKKM –Chrzanów Stella Pętla i powrót / ogółem praca przewozowa na linii objęta terminem realizacji zamówienia wynosi około 43 021,8 wozokilometrów. Ogółem praca przewozowa na wszystkich liniach objętych przedmiotem zamówienia w okresie 36 miesięcy wynosi około 1 029 900,3 wozokilometrów. źródło: www.zkkm.org.pl .

Czy to właśnie tak jak teraz ma w najbliższych "kilkunastu", "kilkudziesięciu" - latach funkcjonować nasza lokalna komunikacja autobusowa? Podkreślam LOKALNA bo Alwerni i Babic do włączenia się w tworzenie komunikacji nie dopuszcza się i marginalizuje. Napewno osoby zasiadające w ZKKM cieszą się swoimi dodatkowymi wysokimi pensjami i miernymi działaniami. A właśnie dlaczego wreszcie nikt nie ocenia zasiadających tam ludzi po efektach, dlaczego także tyle osób tam pracuje i jakie mają ku temu kwalifikacje? Czy są ekspertami w dziedzinie komunikacji autobusowej? Każdy chce decydować wobec nikogo nie można wyciągnąć konsekwencji i nikogo rozliczyć. Efekt? Wszystkie protesty niezadowolonych klientów,  wszystkie głosy krytyki odbijają się niczym od ściany.
Pasażerom pozostawiono patrzenie z zazdrością na to jak z komunikacją miejską poradzono sobie w sąsiednim Jaworznie. Widać że PKM "wyszedł" na przeciw pasażerom z cenami biletów, ich sprzedażom w autobusach, modernizacją i zakupem nowych pojazdów, które są klimatyzowane (na co pozyskano OGROMNE pieniądze z funduszy UE) a także estetycznymi i ładnymi, funkcjonalnymi przystankami.
Nam, mieszkańcom powiatu chrzanowskiego daje się możliwość przesiadki w Jaworznie na kursy do Katowic i Sosnowca oczywiście po wyższej cenie od busów które w niedługim czasie przejmą pasażerów i zakończą przesiadki.
Skoro takie rozumowanie w ZKKM to czy jest on nam wogóle potrzebny???

Na koniec. Mnie naprawdę nie obchodzi jaką spółką Gminną jest ZKKM i że nie ma możliwości pozyskania funduszy z UE. Interesuje mnie natomiast abym mógł dojechać "normalnym" autobusem, poczekać na "normalnym" przystanku i kupić bez opłaty bilet u kierowcy który będę mógł sobie wybrać w zależności od taryf (takich jak np. w Krakowie) i pojadę autobusem np. do Alwerni czy Bukowna.