To miasto nas urzekło tym,że ma bardzo ciekawą historię. Jest bardzo stare , ma długie i burzliwe dzieje.Zaczęliśmy zwiedzanie miasta od będącej na wzgórzu twierdzy Trsat. Wspinaliśmy się do niej po schodkach , których było 536. Twierdza ta tak jak miasto pochodzi z czasów rzymskich , potem kupili ją Frankopanowie.Ostatnim jej właścicielem był wicemarszałek austryjacki Laval Nugent,który chciał tam urządzić swoją rezydencję.

W ruinach twierdzy jest teraz kawiarnia . Z ruin rozciąga się cudowny widok na Rijekę i morze adriatyckie.

Obok twierdzy jest klasztor i kościół franciszkanów . My zachwycaliśmy się rynkiem Rijeki ,
a zwłaszcza wieżą zegarową . W tej wieży jest brama przez , którą można przejść do starego miasta.

Gdy zwiedzaliśmy to cudowne miasto doszliśmy do kościoła św. Vida , przewodnik opowiedział nam ,że budowa tego pięknego kościoła trwała 100 lat.

Kościół ten jest na rynku starego miasta. Świątynia ta utrzymana , jest w stylu późnego baroku. Wolnym krokiem przeszliśmy do bardzo pięknego kościoła W.M.P.

Dzwonnica tego kościoła jest tak przechylona , że przypomina campanillę w Pizie. My byliśmy bardzo zauroczeni starym rynkiem tego pięknego miasta. Podczas gdy my patrzyliśmy na piękne świątynie , to przewodnik powiedział nam , że Rijeka słynie nie tylko z kościołów ,ale także z pałaców i zabytkowych kamienic.

Zwrócił naszą uwagę na okazały Teatr Narodowy. Mogliśmy zobaczyć również pałac gubernatora ( 1896 r.) . Ciekawostką jest to , że w pałacu tym mieszkał przedstawiciel austro-węgierski. Rijeka to wspaniałe i ciekawe miasto.