Ten dzień zaczął się wspaniale , bo mieliśmy zobaczyć jeden z najstarszych parków narodowych Chorwacji . Przyjechaliśmy pod Paklenicę od strony Starigradu.Park ten jest w górach Velbit.

Pierwszą część parku przeszliśmy po drodze asfaltowej , a potem ciągnęła się kamienna dróżka, na której trzeba było uważać , żeby się nie poślizgnąć . Patrzyliśmy z podziwem na te piękne góry . W Paklenicy jest unikatowy rezerwat przyrody , można w nim zobaczyć orły, jastrzębie. Ten piękny park narodowy , został założony w 1949 r. Zobaczyliśmy w tym parku jak alpiniści przygotowują się do wspinaczki na Anika Kuk.Widzieliśmy wielu alpinistów w Paklenicy . W parku tym podziwialiśmy wspaniałe kaniony .

Gdy doszliśmy do schroniska , które jest na wysokości 550 m.n.p.m stamtąd rozpościerał się cudowny widok na kanion.

Dowiedzieliśmy się od przewodnika , że w Paklenicy jest wiele nieodkrytych jaskiń i grot . Spacerując po tym pięknym parku można podziwiać wspaniałe widoki.Ta część kanionu nazywa się Velka Paklenica .Jest jeszcze Mala Paklenica , ale ona nie jest  udostępniona turystom. My podziwialiśmy ten piękny park zastanawiając się czy nie wrócić tu jeszcze kiedyś . Paklenica nie wzbudza zachwytu na początku jak się do niej wchodzi dopiero później gdy już człowiek  głębiej wejdzie , wtedy pokazuje jaka jest piękna .