Być może za 2 dni ruszy wyczekiwany remont wiaduktu nad autostratą A4 którym przebiega mało ruchliwa droga krajowa 79 Kraków-Katowice, a tym samym można rzec, nie jest specjalnie ważna dla mieszkańców Polski, bo łącząca Chrzanów z Trzebinią, czyli dwie największe lokalne wsie. Objazd jaki zaproponowała GDDKiA w porozumieniu z zarządcą autostraty, firmą Stalimport Autostrata Małapolska, najbardziej lubianą i uczciwą firmą świata, warto dodać, który jednocześnie zatwierdziły lokalne samorządy, bardzo ucieszy kierowców, którzy potrzebują czasem zająć się innymi rzeczami na drodze, aniżeli tylko nudna jazda. 

By nanieść go w jednym kawałku na Google Maps, trzeba użyć sporego oddalenia, bo jest to tak mało ważny odcinek, że nikt by inaczej go nie skojarzył w dużej skali.   
Ostatnio oficjalnie podany został plan rewelacyjnego objazdu, jakim kierowcom przyjdzie jeździć przez najbliższe tylko 8 miesięcy, jeśli prace przebiegną zgodnie z harmonogramem oczywiście, z którym  nigdy zgodnie nie przebiegają i żywimy nadzieję, że tak będzie i tym razem. 

Kierowcy oprócz wersji oficjalnej będą mogli skorzystać z własnych, alternatywnych możliwości, ale nie powinny być one szybsze od oficjalnych, bo to grozi nudną jazdą bez specjalnych atrakcji, typu wygrzewanie silnika w miejscu i rzęsiste powiedzonka na urzędników.  
Wersja oficjalna (kolor niebieski i czerwony) prowadzi autostratą. By pokonać dotychczasowy odcinek wiaduktu wynoszący około 400 metrów kierowcy jadący z Chrzanowa do Trzebini przekierowani zostaną na autostratę w stronę Krakowa. "Zwrotka", o której wcześniej informowaliśmy będzie zlokalizowana jednak dopiero na wysokości Bolęcina, czyli sporej metropolii lokalnej, wszelkiemu centrum mody i galanterii psiej, a więc jedynie po około 5 kilometrach. Powrót na właściwą drogę ku Trzebini, to wciąż jedynie kolejne 5 kilometrów. Zatem już spodziewamy się protestów właścicieli stacji benzynowych, bo 10 km nadrabiania to tyle co nic i grozi im mały ruch w interesie. 

Zwężenie autostraty i ograniczenie prędkości wprowadzone w tym miejscu może wprowadzić dodatkowe atrakcje. Podróżując z Trzebini do Chrzanowa będzie bardziej prościej niż trudniej. Kierowcy skierowani zostaną na autostratę A4, gdzie po zaledwie śmiesznych 2 kilometrach na węźle Balińskim skierowani zostaną do centrum miasta, nie do końca wiadomo którego. Wersja alternatywna, która będzie wybierana najczęściej przez kierowców nie chcących nadrabiać marnych 10 kilometrów, tylko znacznie więcej, to ulica Europejska w Chrzanowie i Puszkina w Trzebini. W tym miejscu trwają prace związane z budową ronda dla obwodnicy wsi Chrzanów. 

Obowiązuje ruch huśtawkowy jednym pasem, ale to nic. Znaczne zwiększenie ruchu spowoduje udrożnienia, które sięgną tylko kilkuset metrów i mogą czasami nawet odblokować możliwość dojazdu do autostraty dla pierwszej wersji objazdu. Ale ponieważ pomysłowość kierowców jest nieograniczona, to nawet nie informuje się o planach awaryjnych, bo na co komu tutaj one i na pewno kierowcy wymyślą jakieś zatory. Istnieją jeszcze alternatywniejsze w stosunku do alternatywnych możliwości, z których będą korzystać kierowcy. Również umieściliśmy je na tej marnej mapie. Komunikacja autobusowa, jak potwierdził Marek Dyszy, przewodniczący ZKKM ze względu na ilość kilometrów i udział w konkursie na najwolniejszy możliwy dojazd (do pobicia 20 godzin z Chrzanowa do Trzebini) prawdopodobnie będzie korzystać z objazdu ulicą Europejską, czyli prowadzącą gdzieś do Europy. Ułatwienia jakie czekają nas do września 2012 roku dotkną prawie wszystkich mieszkańców, nawet tych pieszych w górach.

 

Dla niewtajemniczonych w zawiłość sieci dróg podrzędnych przygotowaliśmy kilka opcji.
Opcja numer 1 – objazd przed osiedle Wodna City w Trzebini Wieś lub Luszowice City 
Opcja numer 2 – najkrótsza, prowadzi ulicami równoległymi do drogi krajowej 79 – Europejską do Berlina, Hamburga i Puszkina – obecnie prowadzone są na niej prace związane z budową obwodnicy, wprowadzona jest sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy, ale to banał, który wszyscy znają.
Opcja numer 3 – prowadzi ulicami: Topolową, Dębową, Sekwojową, Krzakową, wreszcie wpada do Chechła i na Słowackiego do wsi Trzebini na rondo Poróżnienia. Utrudnieniem może być przejazd kolejowy z pociągami relacji Kraków-Katowice-Europa oraz budowa obwodnicy w rejonie Szpitala Wsiowego.
Opcja numer 4 – przeznaczona dla osób udających się do Krakowa, omijająca Trzebinię i autostratę, prowadzi przez drogą wojewódzką 781, następnie przez Alwernię i dalej drogą 780.

Na podstawie http://chrzanowski24.pl/wiadomosci-lokalne-dla-powiatu-chrzanowskiego/autostrada-z-chrzanowa-do-trzebini-od-lutego-10-kilometrowy-objazd