Jest dużo organizacji nie komercynych, które organizują różne przedsięwzięcia, wydarzenia czy spotkania. Organizacje te nie przywiązują większej wagi do tematu promocji w sieci Internet. Popełniają tym samym ogromny błąd.

Parę plakatów, informacja w prasie która ukazuje się 2 dni przed wydarzeniem i poczta pantoflowa wśród znajomych. Później pytanie czemu pojawiło się tylko kilka czy kilkadziesiąt osób kiedy szykowaliśmy się nakilkaset?

Podałbym szczególny przykład związany z promocją imprez sportowych, na które przychodzi mało osób (mogło by znacznie więcej, co przyciągnęło by także sponsorów, lepsze wyniki itp). Nie podam jednak bo wiem, że osoby te odpowiedzialne za dane organizacje na prawdę się starają, jednak nie do końca są specjalistami w dziedzinie marketingu - zwłaszcza z wykorzystaniem nowoczesnych metod.

Internet daje bowiem zupełnie darmową promocję. Wystarczy napisać kilka artykułów i zamieścić je bezpłatnie w kilku większych lub mniejszych serwisach gdzie potencjalnie mogą się znaleźć odbiorcy ciekawi naszej informacji.

Jako przykład podam nasz serwis, który prowadzimy już od kilku lat - rowerowe.net - mamy naziązaną współpracę z organizatorami zawodów MTB z całej Polski. I takich, którzy wydają dziesiątki tysięcy złotych na promocję i takich, którzy starają się promować możliwie najmniejszymi środkami. Co tacy organizatorzy zawodów robią? Ano piszą krótką notkę prasową zachęcającą do udziału, informującą co i jak z paroma zdjęciami i proszą o zamieszczenie w serwisach właśnie typu rowerowe.net. Do tego mają swoją, choćby minimalną stronę internetową gdzie zamieszczone są podstawowe informacje, konktakt mailowy do siebie. 

Dzięki temu minimalnym kosztem informacja rozprzestrzenia się na mniejsze strony, jest omawiana na forach dyskusyjnych, lokalne serwisy dotyczące tematyki typu bikertrzebinia.pl również zaczynają informować o imprezie.

Nic to nie kosztuje (poza czasem danej osoby) a powoduje, że informacja dociera do grona potencjalnie zainteresowanych. Teraz słowa skieruję do osób które są odpowiedzialne za promocję danych imprez/wydarzeń/firm. Możecie Państwo wierzyć lub nie, ale już 50% Polaków korzysta z sieci Internet i wskazują na to badania. Stać was na to by nie skorzystać z takiej możliwości?

Dobre przykłady autopromocji, informacji i szerzenia świadomości o danej organizacji zastosowane w chrzanowski24 przez poszczególne organizacje:

 

Taka promocja nic nie kosztuje a dociera do dziesiątek, setek czy tysięcy osób zupełnie bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. Informacja w Internecie nie zostaje również wyrzucona jak gazeta - jest obecna dopóki dana strona istnieje. Myślę więc, że warto zastanowić się nad nowoczestnymi możliwościami promocji.

 

 

 

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.