×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 1145

 

               Komunikacja?? Nie mój problem!... Kto tłumaczy się w ten sposób w „Przełomie”? Burmistrz Chrzanowa, Pan Kosowski. W pewnym sensie racja, niby nie jego obowiązkiem jest organizacja komunikacji poza granicami gminy. Jednak jako dobry gospodarz, powinien zadbać, aby mieszkańcy jego miasta (w końcu także wyborcy), mogli w miarę komfortowo przemieszczać się między sąsiednimi miastami, docierając na czas do pracy, szkoły, lekarza. Zwłaszcza kiedy sam nie zadbał o to, żeby te wszystkie miejsca znaleźć w naszym mieście. Niestety nie upominał się np. o upadające zakłady pracy, choćby brak jakiejkolwiek reakcji na znajdujący się w stanie agonalnym Fablok... Ta marka w przeszłości, określała stan świetności naszego miasta, czyniła go rozpoznawalnym na terenie Polski. Także teraz Fablok odzwierciedla stan miasta, a dokładnie jego finansów. Burmistrz przez dość długą kadencję, nie próbował znaleźć poważnego inwestora, który dałby możliwość stworzenia nowych miejsc pracy. Rosnące bezrobocie zostało uciszone milionami wydanymi na kostkę brukową, która teraz tworzy obraz miasta z betonu. Ostatnia inwestycja, czyli przejście między ulicą Krakowską a ulicą Kusocińskiego kosztowało prawie 6 milionów złotych... za co? Żeby teraz nam powiedziano, że brakuje pieniędzy na autobusy dla nas??? Jednak będąc uczciwym należy zaznaczyć, że Burmistrz ostatnimi laty zaangażował sie całym sobą w jedną inwestycję, której na szczęście także nie udało mu się doprowadzić do celu... mianowicie budowę spalarni śmieci która miała uczynić nasze miasto zagłębiem śmieciowym całej Małopolski Zachodniej. Po co skazywać własne miasto na taki los? Odpowiedź wydaję się prosta… Żeby chociaż trochę podratować finanse, może nawet kosztem zdrowia mieszkańców. Ale tematem miała być jednak komunikacja. Tak więc  naszym zadaniem jest uświadomić burmistrzowi, że Chrzanów jeszcze nie jest na tyle atrakcyjnym miastem, o które  inni będą się bić, aby zapewnić do niego transport. Burmistrz jak widać nie ma tej świadomości i może najlepszym sposobem aby go ocucić będzie w kolejnych wyborach postawienie krzyżyka na innego kandydata. Chociaż kto posprząta ten bałagan?

                Należy także zwrócić uwagę na Pana Dyszego, który swoimi słowami daje do zrozumienia, że cała winę za zamknięcie linii 300 i 319 ponosi PKM Jaworzno, ustalając wysokie ceny ich utrzymania. Prawda jest taka, że do tej pory PKM musiał współfinansować w 42% koszty funkcjonowania linii 300 i 319 na terenie Chrzanowa oraz finansować w 100% koszt funkcjonowania linii na terenie Jaworzna, kiedy Chrzanów współfinansował funkcjonowanie w/w linii wyłącznie na swoim terenie. W 2013 roku zaproponowano system polegający na finansowaniu przez każdą ze stron 100% kosztów funkcjonowania linii na swym terenie. I to nie spodobało się naszym władzom. Tutaj jednak pragnę zacytować stanowisko Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jaworznie:  „Mając na uwadze ograniczenia finansowe sygnalizowane przez ZK"KM", Jaworzno złożyło propozycję kontynuowania współpracy w adekwatnym dla możliwości finansowych ZK"KM" zakresie poprzez dostosowanie wielkości pracy przewozowej. W tym celu w okresie wrzesień – październik pracownicy MZDiM przeprowadzili badania napełnień w autobusach linii 300 i 319 w celu ewentualnego stworzenia optymalnej w stosunku do możliwości finansowych oferty przewozowej, mającej na celu zaspokojenie potrzeb mieszkańców obu gmin w zakresie dojazdu do szkół i zakładów pracy. ZK'KM" nie ustosunkował się w żaden sposób do złożonej przez Jaworzno propozycji”  [http://www.mzdim.jaworzno.pl/index.php/198-stanowisko-mzdim-dotyczace-komunikacji-na-relacji-jaworzno-chrzanow]. Tak więc gołym okiem widać kto wykazał większą inicjatywę i z kogo zrobiono kozła ofiarnego.

                Niestety ta sprawa, zakończyła się bardzo źle dla kilku kierowców PKM Jaworzno, mieszkających w Chrzanowie, ponieważ przez pazerność naszych samorządowców, stracili oni pracę.

                Na koniec należy dodać, iż nie tylko Burmistrz Kosowski odpowiada za ten „cyrk”. Współwinni są także Burmistrzowie Libiąża i Trzebini, Panowie Latko i Szczurek, ponieważ te trzy gminy tworzą ZK”KM”. Chyba nie trzeba podkreślać z jakiej partii wywodzą się Ci Panowie.

 

Komentarze   
+1 #21 Cola 2012-11-08 15:46
Panie Kandydacie na prezesa ZKKM może więcej szczegółów, więcej faktów z postępów działań. jak na razie to tylko słowa w dodatku pisane anonimowo, a ludzie chcą widzieć efekty. Prawdą jest, że chrzanowska komunikacja jest żałosna, stare autobusy, pozostawiający wiele do życzenia kierowcy nie mówiąc już o notorycznym spóźnianiu niektórych linii. Teraz jeszcze odgrodzenie mieszkańców od Śląska i pożal się boże komunikacja minibusami. Przecież to są jaja...
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.