×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 272

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:6fH-MYzyHY6HvM:http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/st43340.jpg&t=1Wiele już artykułów, felietonów i wpisów w temacie kolejowym za mną. Zawsze staram się spoglądać na sprawy obiektywnie, wielu moich kolegów także bezkompromisowo, ale czy w temacie kolejowym jest to wogóle możliwe? Przeglądając poszczególne statystyki, badania opinii nastrojów osób mających styczność z polską koleją, jej spółkami, taborem dworcami jeszcze się nie zdarzyło żeby przewagę miały te pozytywne czy chociażby neutralne (co nie znaczy że jesteśmy klientami malkontentami). Jest to normalne i nie podlega dyskusji bo żeby zobaczyć jak to wygląda naprawdę wystarczy odbyć podróż i to bynajmniej nie za jeden uśmiech a często za sporą gotówkę i zszargane nerwy.
Tak, to prawda jestem lokalnym miłośnikiem kolei, nie ja jeden, jest nas wielu. Naszą cierpliwość i reputację wystawia się na próbę bo jak można lubić coś co jest brudne, spóźnia się, drogie, niewygodne i niepunktualne? Tęsknota za starymi parowozami? Tak, to też. Ale to jest piękna historia, a dziś? W XXI wieku? Chrzanów, który nie pielęgnuje tradycji kolejowych bo niby dlaczego? Fablok to dla wielu zbyt mały i błahy powód, czy napewno? Czy jesteście w 100% o tym przekonani? Może raz jeszcze przeglądnijcie jego historię. Historię warto, a teraźniejszość? Co z tym zakładem się wyprawia? To co z całą polską koleją. Spółki i spółeczki PKP miały być lekiem na całe zło, usamorządowienie Przewozów Regionalnych także. Co mamy dziś co mamy w 2010roku? Totalny chaos kolejowy, brak rzeczywistych rozkładów jazdy podanych z wyprzedzeniem, zwalanie winy na zimę, i proste wymowne słowo Ministra Grabarczyka i kolejowych (baronów) Prezesów - przepraszam. Osobiście sądzę że może coś się zmieniło skoro chociaż przeprosili, tyle tylko co mi z ich słowa przepraszam? Chciałbym pojechać jak człowiek (w ludzkich warunkach z prędkością na miarę dzisiejszych czasów) pociągiem w góry i nad morze gdy wybieram się na urlop, chciałbym bez problemu dojechać do rodziny w wybranym miesiącu, wreszcie dojechać do pracy i szkoły, właśnie pociągiem. Co mi się oferuje? Właśnie i tu mógłbym wymieniać bardzo długo ale nie ze względu na bogatą ofertę i możliwość wybierania i przebierania, nie. Bo po za straszącym dworcem w Chrzanowie przy ul. Fabrycznej bez poczekalni i kasy bo zamknięte na cztery spusty, zniszczonym peronem i obskurnym składem na nic więcej liczyć nie możemy, mimo że zaraz będzie rok 2011, że będzie zaraz Euro2012 i przejadą (o ile się im to uda) rzesze gości z zagranicy i zobaczą ten obraz nędzy i rozpaczy i znów będzie antyreklama Polski na świecie i śmiech? Nie skupiając się tylko na Chrzanowie to cała polska kolej tak strasznie wygląda. Co nam z dymisji prezesów, ministrów, wiceministrów - przyjdą następni kolesie nie mający pojęcia o tym co robią i za co biorą ogromne pensje. Rozkład kolei następuje od ostatniej poważnej budowy nowej linii kolejowej w 1987r.? Tak podał jeden z ogólnopolskich portali kolejowych, naprawdę? Co dziś chcemy? Koleje dużych prędkości? (160km/h?!) A ile to linii ma być do nich dostosowanych? Pytam? 300km a może 3000km? Przy długości blisko 20 000 km? Ile będzie jeszcze drugorzędnych linii nieprzejezdnych lub ze szlakową 20km.h, gdzie punkty skupu złomu mają co robić? Obecne plany to dno takie samo na jakim znalazła się polska kolej, która dawniej miała tradycję i szacunek, gdzie według przejeżdżającego składu można było ustawić zegarek, gdzie bez problemu można było dojechać do większości zakontków Polski gdzie była ogrzewana poczekalinia z kasą i kompetentną informacją, a dziś? Wsiądźcie do pociągu, postójcie na peronie, i sami oceńcie, zadając przy okazji pytanie: Ile jeszcze tego bałaganu i dziadostwa na naszych polskich torach?

PS Co Urząd Marszałkowski obiecał w relacji Wieliczka-Kraków-Trzebinia-Oświęcim obsługiwanym przez Przewozy Regionalne? Ja pamiętam że remont torowisk, nowsze składy, lepszą prędkość i więcej połączeń lub utrzymanie dotychczasowej oferty oraz nie podwyższanie cen. Jaki jest efekt po wyborach? Mniej pociągów, jeszcze dłuższy czas przejazdu i podrożenie biletu strefowego.

Grupa KOLEJ

Komentarze   
0 #1 Gregory House 2010-12-20 14:51
Smutne to co piszesz ale niestety również cholernie prawdziwe :sad:
Cytować
0 #2 akita 2010-12-20 15:20
To lekceważenie pasażerów pociągów widać najlepiej w momencie przygotowywania rozkładów. Zero komunikacji, jeśli nawet coś się pojawia to w momencie gdy ciężko o poważniejsze zmiany. Na maile odpowiedzi są zawsze typu "nie da się bo się nie opłaca". Potem wprowadza się taki rozkład i się okazuje że trzeba wprowadzić mnóstwo poprawek bo jedni zapomnieli o pociągu, inni skasowali nie to co trzeba a inny eksperyment w ogóle nie działa. Dotyczy to wszystkich przewoźników w Polsce.
To co zrobiono z pociągami Chrzanów-Kraków to już kpina i chamstwo, podnieśli cenę strefowych na 7,5zł wycieli masę pociągów i są dziury w kursowaniu 3godzinne! Zabrali jedyny pociąg do Bohumina gdzie ludzie jeździli nim do wiosek za Oświęcimiem, i za Czechowicami, to co jest dziś to wstęp do uwalenia połączenia z Chrzanowem, zabrania III strefy bo kto przy takich przerwach ją kupi?! A samorząd chrzanowski jak zawsze uchachany i zadowolony z siebie bo rządzi i nikt mu nie podskoczy, mają układ z zarządem województwa małopolskiego i prowadzą świetny Public Relations więc wszystko jest cacy przy poparciu oczywiście lokalnego tygodnika który pieje z zachwytu.
Cytować
0 #3 kloss 2010-12-20 15:43
Chyba najnowszy artykuł Wyborczej pt.: "Wsiąść do pociągu byle jakiego" mówi wszystko:
Cytat:

Polskie Koleje Państwowe zleciły cztery lata temu badania opinii publicznej na swój temat. Wynika z nich, że 15 mln Polaków nie znosi wszystkiego, co ma związek z torami.
Pytają: Dlaczego polskie pociągi są brudne? Dlaczego się spóźniają? Dlaczego jeżdżą tak wolno? Dlaczego, gdy spadnie pierwszy śnieg, zatrzymują się w polu na kilkugodzinne postoje? Dlaczego poziom informacji kolejowej przypomina zły sen? Dlaczego dworce są tak zaniedbane?

źródło i cały artykuł na http://wyborcza.pl/1,75248,8842802,Wsiasc_do_pociagu_byle_jakiego.html
Cytować
0 #4 pasenger 2010-12-21 10:49
Prezes PKP WACH dla Gazetay Wyborczej z 21 grudnia 2010
Cytat:
" Próbuję wdrożyć na kolei filozofię „pasażer jest najważniejszy”(...)"
- Dla kogo? - dla tych, którzy zaorali, lub doprowadzają do stanu, w którym linię kolejową można tylko zaorać lub posłać na złom (na przykład Trzebinia-Wadowice)?!

- Dla tych, co podzielili PKP na milion spółek, z których każda jest udzielnym księstwem (nie potrafiącym i nie widzącym potrzeby dogadać się z inną - vide wyremontowany dworzec w Tarnowie - budynek odnowiony, peron I też, ale tylko dlatego, ze do odnowionego budynku przylega, a perony II i III jak były syfiaste, tak są dalej - bo "niedasię", bo to inna spółka...) PKP PLK

- Dla tych, dzięki których "pomysłom" pociągi regionalne nie pojadą dalej niż do ostatniej stacji w granicach województwa, bo usamorządowieni e, bo nie będziemy płacić za wożenie ludzi z innych województw? Np. tylko do Oświęcimia regio a do Czechowic Dziedzic już nie!

- Dla tych, którzy odcięli od kolei wiele polskich miejscowości i rzeszę polaków!?

- Dla tych, którzy w szczytach przewozowych puszczają trzy, czterowagonowe składy przez całą, albo chociażby pół Polski? (dla przykładu w wakacje Kraków-Trzebinia-Katowice-Gdynia-Hel?!)

- Dla tych, którzy nie wiedzą co kupują - Taurusy padające jak muchy, a jak już kupią, nie umieją zapewnić odpowiedniej gwarancji na sprzęt - Taurus 602?

- Dla twórców i realizatorów usamorządowienia?

I tak można by w nieskończoność. .. :sad::sad::sad: :sad:
Cytować
0 #5 Tomas 2010-12-21 13:21
Bardzo dobrze opisana sytuacja a co na to sami szefowie? Można doczytać na innych stronach:
"Szefowie PKP na wycieczce w Chinach"... bez komentarza to pozostawie.;-)
Cytować
0 #6 Anna 2010-12-21 13:21
Sądzę, że najgorsze z tego wszystkiego to podzielenie PKP na owe "udzielne księstewka", jak wspomniał ktoś wyżej. To był tak poroniony pomysł, że wręcz nie ma słów na opisanie głupoty człowieka, który był inicjatorem tego pomysłu. W naszych warunkach po psotu nie ma szans, aby te spółki kiedykolwiek doszły do porozumienia. Sądzę, że kolej będzie tracić coraz więcej pasażerów, coraz więcej połączeń będzie likwidowanych, aż w końcu kolejne spółki ogłoszą bankructwo. Pesymistyczne, ale sądzę, że prawdziwe.
Cytować
0 #7 ADAMUS 2010-12-21 14:33
@Pretender
i nam się w twarz śmiejeją a dla niewtajemniczon ych (wyprawa szefów PKP do Chin) odsyłam do http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,12966600,wiadomosc.html
Cytować
0 #8 iceman 2010-12-21 17:40
Wiceministra, podsekretarza stanu pana Juliusza Engelharta już wywalili ;-) i dobrze, czas na resztę "towarzystwa" i pkp-owskiego betonu.
Cytować
0 #9 , 2010-12-23 10:24
jeździcie wogóle pociągami? Ja ostatnią wycieczkę odbyłem z 15lat temu, i nie miałem okazji bo jeżdżę autem a z tego co piszecie to nie dość że na lepsze się nie zmieniło to jest jeszcze gorzej niż było
Cytować
0 #10 aa 2010-12-23 18:23
to zależy gdzie trzeba jechać . Do np. Krakowa zawsze pociągiem jade . Taniej , a od 2015 też szybciej będzie do Krakowa pociągiem niż autem :-)
Cytować
0 #11 jano 2010-12-27 10:34
Kolego ale do 2015r będzie zakończony remont na Kraków-Katowice a pytam co z torami z Trzebini do Oświęcimia? Ludzie z Chrzanowa też chcą pociągiem jeździć do Krakowa czy Oświęcimia a zabiera się im pociągi i podnosi ceny, zresztą dziś mamy przed dzień roku 2011 więc czekanie 4lata? Do pracy i do szkoły trzeba dojeżdżać i z czegoś żyć?! Działania potrzebne są tu i teraz natychmiastowe!
Cytować
0 #12 szumi 2010-12-29 19:29
koniec z PWDC Chrzanów-Kraków od 1stycznia 2011 - co wy na to??
Cytować
0 #13 Kolejarz 2010-12-30 01:08
Bzdury, na tej trasie nadal będzie niezmieniona cena promocji "Połączenie w dobrej cenie", a dla studentów będzie jeszcze taniej, gdyż wchodzi 51% ulgi.
Cytować
0 #14 aa 2010-12-30 01:26
jano niestety ale Trzebinia - Oświęcim najwczesniej po 2014 roku (tak stwierdził marszałek Sowa ,a niestety remont tej lini właśnie od kasy z województwa jest zależny) . PLK nie ma pieniędzy by utrzymać najważniejsze linie w kraju , więc takie jak 93 poprostu olewają .
Cytować
0 #15 maxim 2011-01-03 11:24
mamy styczeń 2011 nie wiem czy widzieliście ale to co działo się w pociągach 1 i 2 stycznie gdy wracali z przerwy świąteczno/sylw estrowej było totalną paranoją, nie szło się dostać do pociągu!!!!!!
Cytować
0 #16 aa 2011-01-04 12:28
http://www.youtube.com/watch?v=QJTjQxkFiDg&feature=player_embedded#!

jak ktoś szuka wagonów
Cytować
Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.