Home Wiadomości lokalne Wandale zniszczyli tablicę smoleńską w Chrzanowie?
Wandale zniszczyli tablicę smoleńską w Chrzanowie? PDF Drukuj Email
poniedziałek, 29 sierpnia 2011 14:51

Znajdująca się w chrzanowskim parku tablica upamiętniająca katastrofę smoleńską w noc z soboty na niedzielę została zniszczona, policja prowadzi w tej sprawie postępowanie.



- Śledczy zebrali materiały dowodowe, obecnie trwa postępowanie. Pod uwagę brane są dwie wersje. Pierwsza zakłada wybryk chuligański, druga inne siły natury. Trudno powiedzieć jednoznacznie na tym etapie śledztwa co było powodem pęknięcia tablicy – mówi Robert Matyasik, rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Chrzanowie.

Tablica składa się z dwóch części. Jedna poświęcona była ofiarą katastrofy smoleńskiej w kształcie statecznika samolotu, druga ofiarom zbrodni katyńskiej z Chrzanowa. Zniszczeniu uległa tylko pierwsza cześć, niewykluczone więc są motywy polityczne. 

Tablica została odsłonięta 3 maja 2010.


Tak wyglądała tablica w całości. (Zdjęcie z 24 sierpnia 2011)

Dodane przez:
Łukasz Jeska
 




Komentarze (17)Add Comment
blood997
...
Napisane przez blood997, sierpień 29, 2011 15:59:46
0
...
Napisane przez orzeu, sierpień 29, 2011 16:40:02
tablica Smolenska? W Chrzanowie???
0
...
Napisane przez dziadziunio, sierpień 29, 2011 21:34:41
marnotrawstwo pieniędzy na naprawę !!!!!
0
...
Napisane przez Wayne, sierpień 30, 2011 14:36:19
Cieszyłem się, że w Chrzanowie jest takie miejsce i nikomu nie przeszkadza.
Rudy
...
Napisane przez Rudy, sierpień 30, 2011 17:14:00
Mam do napisania dwie rzeczy:
1. Wandali powinni karać jak najsurowiej się da. Przyjdzie taki, nudzi mu się i rozwali w parę chwil coś, na co ktoś inny musiał włożyć swoją pracę i pieniądze. Nie leży na Twojej posesji, nie kupiłeś tego - NIE NISZCZ.
2. Po co komu taka tablica w Chrzanowie to nie mam pojęcia, bo dla mnie to totalna bzdura. W ogóle polacy mają głupi zwyczaj stawiania wszędzie pomników, tablic i innych bzdetów, które przeważnie upamiętniają PORAŻKI naszego narodu a nie sukcesy! Zamiast takiej głupawej tablicy upamiętniającej smutne wydarzenie, powinni dać coś co kojarzy się pozytywnie. Jeśli ma to już być pomnik albo tablica, to niech wstawią coś pozytywnego. Druga sprawa, za te pieniądze mogliby wstawić ze 2-3 ławki więcej w parku, jakąś huśtawkę dla dzieci, bądź inną rzecz bardziej przydatną zwykłemu człowiekowi, a zdecydowanie więcej ludzi byłoby zadowolonych, zwłaszcza że sprawa smoleńska ostatnimi czasy zaczyna być męcząca i wkurzająca, przez co działa na ludzi jak płachta na byka.

Podsumowując: wandalom i głupawym tablicą upamiętniającym klęski narodowe mówię głośne i zdecydowane NIEsmilies/tongue.gif
0
...
Napisane przez Krzysztof Kowalski, sierpień 30, 2011 20:38:16
To jest skandal !!! Niestety nie którzy nie mają w ogóle poszanowania dla tragicznie zmarłych ludzi . Można teraz zobaczyć jaką nienawiścią darzy się polityków Prawa i Sprawiedliwości a zwłaszcza Prezydenta Lecha Kaczyńskiego . Zastanawiam się tylko każdego dna co ten naprawdę dobry człowiek któremu zależało na wolnej niepodległej Polsce zrobił ludziom że aż tak go nienawidzą . smilies/sad.gif
0
...
Napisane przez Napisane przez Marek,sierpień 31,2011 00:14, sierpień 31, 2011 00:16:26
RE Rudy,wpis 30-08 2011 14:00
Nie wiesz po co komu taka tablica w Chrzanowie ? To dla ciebie totalna bzdura ?Małą literą piszesz Polacy ?Kim ty właściwie jesteś ?PObolszewią i w dodatku żałosną mendą.Zginęło tragicznie 96 osób w tym Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej śp.Lech
Kaczyński wraz z małżonką oraz najważniejsze osoby naszego państwa co w Chrzanowie zostało upamiętnione piękną tablicą
a ty piszesz,że lepiej by było wstawić 2-3 ławki w parku lub jakąś huśtawkę dla dzieci ......Ponadto męczy cię i wkurza sprawa
smoleńska ? Tak denny poziom może prezentować "dyżurny pisarz " lub agent , bo pracuje na zlecenie.Tablica zostanie na
nowo postawiona a sprawcy być może zostaną ujęci .Jestem dumny,że właśnie w Chrzanowie taki pomnik istnieje.
0
...
Napisane przez Napisane przez Zenek, sierpień 31, 2011 00:47:08
Tablica upamiętniająca tragedię smoleńską została w Chrzanowie postawiona niezwłocznie po katastrofie.Okoliczne miejscowości nam zazdrościły,że taka tablica w Chrzanowie istnieje i jest pięknie wykonana.Mieszkancy Chrzanowa gromadzili się przy tych
pomnikach /drugi pomnik dotyczy Katynia /przynosili kwiaty,zapalali znicze,modlili się za ofiary największej tragedii......
Zniszczenie pomnika napawa wielkim smutkiem ,bo oto okazuje się,że pomnik komuś przeszkadza i bezdusznie go niszczy.
Jak widać ludzie bez właściwego systemu wartości są zdolni do nawet tak niecnych czynów .Rozpoczęła się kampania wyborcza
i trudno oprzeć się wrażeniu,że zrobił to ktoś celowo.Ciekawe czy stosowne służby wyjaśnią tą sprawę i znajdą sprawców tego
wandalizmu.
0
...
Napisane przez dziadziunio, sierpień 31, 2011 09:23:09
a gdzie jest tablica Andrzeja Leppera ? to był wielki człowiek a tablicy ku jego pamięci nie ma...
0
...
Napisane przez Napisane Mariusz, sierpień 31, 2011 10:25:24
DO dziadziunio - wpis sierpień 31,2011 09:23:09
Prezentujesz swoją politykę miłości i piszesz nie na temat ,żeby odwracać uwagę od sedna sprawy. A temat jest wyraźny : została zniszczona tablica upamiętniająca tragedię smoleńską, tragedię największą po II-wojnie światowej i do tego faktu należy
się odnieść .Nie chodziłeś do szkoły i nie wiesz co to znaczy zadanie na temat ?Na naukę nigdy nie jest za późno więc masz
jeszcze możliwość uzupełnić swoją wiedzę.Porównywanie śmierci A.Leppera do tragedii smoleńskiej jest nie na miejscu i wskazuje na pomylenie z poplątaniem.
Nie wciskaj " kitu ",że szkoda pieniędzy na naprawę zniszczonego pomnika,bo ta tablica będzie nadal istniała i nie uda się tej
tragedii zamieść pod dywan .Pamięć o tragedii smoleńskiej oraz wyjaśnienie przyczyn tej katastrofy to jest moralny obowiązek
Polski i Polaków.
0
...
Napisane przez orzeu, sierpień 31, 2011 11:35:43
@Marek
Największa tragedia po II wojnie światowej???
Chyba całkiem Ci już mózg wyprali...
0
...
Napisane przez Jan' z małopolskia, sierpień 31, 2011 12:28:14
Tylko jedna wniosek z tego wydarzenia wypływa; siły natury, te które doprowadziły do wypadu teraz wszystko niszczą to co jest przypomnieniem o tym zdarzeniu. Wszystkie okoliczności związane z tą katastrofa są bardzo smutne i przykre. Nic więcej nie można dodać.
Rudy
...
Napisane przez Rudy, sierpień 31, 2011 13:20:13
@Marek
Nie jestem ani agentem, ani żadnym PObolszewikiem, w ogóle mam dość sprzeczne poglądy polityczne do tych które prezentują czołowe polskie partie polityczne, więc z niczym prosze mnie nie łączyć. To jeden. W dodatku proszę mnie nie obrażać od mend, bo to świadczy tylko źle o Tobie, a nie o mnie - ja jakąś kulturę próbuje przynajmniej zachować i nie wyzywam innych. Błąd faktycznie popełniłem i przepraszam bardzo, ale nie jest to powód aby kogoś wyzywać.
A dwa - sprawa smoleńska jest dość kontrowersyjna i nie mów, że jest inaczej. Zdania są podzielone, a sama przyczyna tragedii też jest dość kontrowersyjna. Mnie to wkurza dlatego, że ludzie bezsensownie odkopują trupy, rozdrapują rany i nie mogą się pogodzić z tym, że ten samolot po prostu się rozbił, prawdopodobnie przez to że na siłę chcieli tam lądować mimo wszelkich znaków na ziemi i niebie aby tego nie robić. Drażni mnie ciągła wojenka między ludźmi i podział kraju. Zamiast takiego pomnika wolę coś przyjemnego, co będę mógł pokazać dziecku za kilka lat i powiedzieć - patrz i bądź dumny, że jesteś Polakiem, bo dokonaliśmy czegoś znaczącego. Ewentualnie jakby postawili zamiast tego głupią huśtawkę, to wziąłbym dzieciaka i miałby frajdę. Zamiast tego narazie można pójść, spuścić głowę i oddać się w żałobę - czy to jest Twoim zdaniem lepsze? Zwłaszcza w tak kontrowersyjnej sprawie?
Ale to typowe dla wielu ludzi takich jak Ty. Wolisz się umartwiać i biadolić jak to źle i jacy wszyscy są niedobrzy, zamiast cieszyć się tym co jest dobre.
Tak w ramach zakończenia - z czego bardziej cieszyłoby się Twoje dziecko, żona/dziewczyna, lub inna bliska osoba?
Z martyrologicznej wycieczki do smoleńska pełnej smutku i patosu, czy z udanych pełnych radości wakacji nad morzem?
Odpowiedz sobie sam, bo ja odpowiedź już znamsmilies/tongue.gif
0
...
Napisane przez dziadziunio, wrzesień 02, 2011 12:25:54
żyje w wolnym kraju i tablicy mówię wielkie NIE !!! bo za kilkadziesiąt lat moje wnuki zamiast na placu zabaw sie bawić to będą w domu siedzieć bo nie będzie miejsca w Chrzanowie bo se każdy tablice wstawi....
0
...
Napisane przez zwykły, wrzesień 03, 2011 02:16:34
Napisane przez Krzysztof Kowalski, sierpień 30, 2011 20:38:16
Zastanawiam się tylko każdego dna co ten naprawdę dobry człowiek któremu zależało na wolnej niepodległej Polsce zrobił ludziom że aż tak go nienawidzą . smilies/sad.gif

Nie Ty jeden...
Trudno nienawidzić kogoś,kogo już nie ma.Natomiast szlag mnie trafia za to wszystko ,co się wyprawia po tym wypadku.Rzygać się chce.Jestem zwykłym Polakiem.Szanuje Polskę,ale tych wszystkich obecnych polityków mam głęboko w .....

P.s.Popieram to,co napisał "Rudy".
0
...
Napisane przez Napisane przez Marek wrzesień 07,2011, wrzesień 08, 2011 00:37:50
RE Rudy
Twoja argumentacja jest nie do przyjęcia.Nie zgadzam się z tobą.Co to znaczy sprawa smoleńska jest dość kontrowersyjna ?
Wkurza cię dochodzenie do prawdy ?Wkurza cię,że rodziny ofiar katastrofy smoleńskiej chcą znać prawdę o przyczynach tej
tragedii a także sprawdzić czy istotnie pochowali swojego bliskiego ....Np. żona śp. Merty otrzymała inne dowody tożsamości męża niż prokuratura w Polsce itp. No,cóż wychodzisz z założenia,że cudze nie boli - ot taka twoja logika.
NIE OŚMIESZAJ SIĘ ,bo prawda jest tylko jedna.Twoja prawda to ta,którą sobie sam stworzyłeś na podstawie przekazywanej
w mendiach " jedynie słusznej prawdy ".Używanie własnego rozumu nie boli , trzeba jednak zadać sobie trochę trudu,
interesować się sprawą, korzystać z różnych żródeł informacji i wyciągać wnioski. Drażnić cię powinno mataczenie i manipulacja
tego śledztwa,brak nadal podstawowych b.ważnych dowodów,których Rosjanie do tej pory do Polski nie przysłali.Wrak samolotu jest bardzo ważnym dowodem lecz po upływie blisko 2 lat od momentu katastrofy mogą ślady ulec zniszczeniu.
Samolot się nie rozbił i piloci nie chcieli lądować , chcieli odejść ale samolot rozleciał się na kawałki 15m ~ 17m nad ziemią.
Wiele na to wskazuje,że to był zaplanowany zamach.Cierpienie wielu rodzin,cierpienie i wielki żal wielu polskich dzieci po stracie ojca czy matki bądź kogoś z najbliższej rodziny , a ty w tej sytuacji uważasz ,że najlepiej zrobić dziecku frajdę.......
Życie nie składa się tylko z frajdy i należy dziecku w odpowiedni sposób przede wszystkim mówić PRAWDĘ.
To,co piszesz jest ŻENUJĄCE . Polskie dzieci powinny znać historię Polski .
0
...
Napisane przez orzeu, wrzesień 08, 2011 09:49:00
Samolot się nie rozbił i piloci nie chcieli lądować , chcieli odejść ale samolot rozleciał się na kawałki 15m ~ 17m nad ziemią.
Wiele na to wskazuje,że to był zaplanowany zamach.

I to jest właśnie TWOJA prawda.

Napisz Komentarz
mniej | więcej miejsca

busy
Poprawiony: poniedziałek, 29 sierpnia 2011 16:14
 





Reklama


Twoje Miasto Za Pół Ceny

Powiat Chrzanowski: Chrzanów, Trzebinia, Libiąż, Alwernia, Babice, Bolęcin, Czyżówka, Dulowa, Karniowice, Lgota, Młoszowa, Myślachowice, Piła Kościelecka, Płoki, Psary, Balin, Luszowice, Płaza, Pogorzyce, Źrebce, Brodła, Grojec, Kwaczała, Mirów, Nieporaz, Okleśna, Podłęże, Poręba Żegoty, Regulice, Źródła, Babice, Jankowice, Mętków, Olszyny, Rozkochów, Wygiełzów, Zagórze, Gromiec, Żarki
Wydawca serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści przekazywane i publikowane przez Użytkowników. Treści zamieszczane przez Użytkowników nie są poglądami i opiniami twórców Serwisu. Użytkownik zamieszczający treści niezgodne z prawem może ponieść za nie odpowiedzialność karną oraz cywilną.
Wydawca serwisu - informacje i kontakt
.