Reklama

bhp chrzanów

Absurdy PSM PDF Drukuj Email
niedziela, 17 kwietnia 2011 22:05

Będąc mieszkańcem spółdzielni mieszkaniowej PSM CHRZANÓW chciałbym poruszyć kilka intrygujących mnie tematów.

Co słychać w klubach?

No właśnie co słychać w klubach które prowadzi i którymi zarządza PSM, a może pytanie powinno być zadane „Po co nam te kluby?, na które wszyscy się składamy z „składek” które płacimy. Przy malejących wpływach spółdzielni mieszkaniowej i niedoszacowaniu budżetu racjonalnym było by zlikwidowanie klubów mieszkaniowych (zbędna działalność socjalna, relikt minionej epoki, systemu przed 1989r) Wiele zakładów pracy w czasach „zamierzchłych” a przez starszych obywateli bardzo dobrze znanych posiadało kluby domy kultury organizowało zorganizowane wycieczki dla swoich pracowników (członków ). Natomiast w związku z tym że gospodarka kapitalistyczna wymusza konkurencję przeznaczanie środków na działalność socjalną a nie np. na inwestycje stało się bezcelowe nie potrzebne i nie racjonalne.

Dlaczego więc spółdzielnia „ostatni relikt minionej epoki” utrzymuje tak rozbudowana działalność socjalną i kulturową. Czy działalności kulturowej takiej nie prowadzi już gmina Chrzanów, Trzebinia, Libiąż i na ten cel ma zapisane środki każdorazowo w swoim budżecie. Po więc nam (używam słowa nam ponieważ sam jestem członkiem spółdzielni) taki twór który zajmuje się działalnością kulturową, z naszych opłat za czynsz ponieważ z czegoś muszą pochodzić przecież pieniądze na to aby niektórzy mogli się bawić w tych klubach lub jeździć na tanie wycieczki organizowane przez KLUB „PEGAZ”, KLUB „PROMIEŃ”. A jeżdżą na wycieczki i chodzą do klubów tylko ci co mają czas czyli nieliczni, a płacić i składać się na utrzymanie muszą solidarnie wszyscy czy korzystają czy nie. Chyba, że chodzi o to żeby niektóre osoby (kaowiec) miał zajęcie organizując całą tą cotygodniową zabawę z naszych pieniędzy. Czy nie lepiej obniżyć było by czynsz osobom, które nie chcą mieć tych klubów a nie w imię solidaryzmu społecznego zmuszać ich do płacenia z czegoś z czego nie korzystają. Ile w budżecie spółdzielni zajmuje działalność kulturowa, czy ktokolwiek zadawał sobie kiedyś takie pytanie ile nas to wszystkich kosztuje? Czy nie lepiej było by zlikwidować działalność klubową, zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na docieplenie i termomodernizacje budynków np, a działalność kulturalną pozostawić miastu (mowa tutaj o Chrzanowie) osoby, które obecnie chodzą do klubu PEGAZ mogły by chodzić do nowej Biblioteki, a na wycieczki jeździć z PTTK Chrzanów, lub PTT Chrzanów.

Proszę o komentarze i przyłączenie się do dyskusji na temat działalności kulturalnej którą prowadzi spółdzielnia, a z której zrezygnowało już wiele przedsiębiorstw w powiecie chrzanowskim i w całej Polsce, polepszając w ten sposób swoją rentowność i konkurencyjność. Oczywiście niektórzy mogą mi zarzucić ze porównuję spółdzielnię do przedsiębiorstwa, ale w gospodarce rynkowej jest ona takim samym podmiotem jak inne na rynku, a rynek rządzi się swoimi prawami.

Wolf

 

 

 

 

Dodane przez:
wolf
 




Komentarze (26)Add Comment
0
...
Napisane przez OLA:, kwiecień 18, 2011 05:43:23
Nie jestem za , ani przeciw -ale trudno będzie , no powiem tak mieszkasz od kilkudziestu lat w mieszkaniu a ktoś Ci powie idż przenieś sie gdzie indziej bo dla niektórych osób tu nie pasujesz?Ten temat napewno tu nie pozostanie bez echa?
0
...
Napisane przez mimi, kwiecień 18, 2011 07:54:49
Mogę tylko porównać czynsz w Krakowie za 56 m2 /nowe mieszkanie/ z ciepłą i zimną wodą płaci się 260 zł miesiecznie czynszu. Prosze sobie porównac do Chrzanowa za mieszkanie 39 m2 płacę 340 zł m-cznie. Uważam jak autor, że nalezy zlikwidowac kluby, generują nam one olbrzymie koszty.
0
...
Napisane przez OLA:, kwiecień 18, 2011 15:41:34
Chyba w starym budownictwie mimi?
0
...
Napisane przez jur, kwiecień 18, 2011 16:06:29
Popieram,jestem czlonkiem PSM od 34 lat i rowniez z moich oplat korzystaja ludzie jezdzacy na wycieczki,korzystajacy z klubow itd,a sa to przewaznie ludzie majacy duzo czasu.Slusznie napisano,ze moga korzystac z uslug np.PTTK,a imprezy kulturalne,kluby sa prowadzone przez Urzad Miejski/np.MOKSiR/.
Pieniadze zaoszczedzone mozna przeznaczyc na wazniejsze.
Podwyzke czynszu na 2011 uzasadniano rowniez tym,ze planuje sie podwyzke plac pracownikow o 4%,czy w aktualnym czasie gdzie b.duza czesc spoleczenstwa zyje w trudnych warunkach to pracownicy PSM musza otrzymac podwyzki kosztem lokatorow?
Porusze jeszcze jedna trudna sprawe,a mianowicie parkingi.Czy PSM nie moze wydac lokatorowi naklejki na szybe samochodowa swiadczaca o tym,ze jest mieszkancem osiedla i ma prawo parkowac na danym osiedlu,tak jak jest to w wielu cywilizowanych krajach.Samochod parkujacy na osiedlu,a nie posiadajacy naklejki parkingowej bylby odholowany na platny parking.
Podaje przyklad:Osiedle na ul.Jordana w poblizu ZUS posiadajacy parking ale po godz.7 zajety przez pracownikow ZUS,Policja parking dla Policji,a klienci i interesanci nie majac gdzie sie zatrzymac zajmuja miejsca lokatorow.Rowniez miejsca parkingowe zajmuja lokatorzy budynku TBS,a jest to parking nalezacy do PSM,za ktory jako czlonkowie S-ni placimy podatek.Spoldzielnia ograniczyla sie tylko do ustawienia malej tabliczki z napisem ,ze parking nalezy do budynkow Jordana 2,4,6.
W zwiazku z tym pytanie : kto w tym kraju przestrzega i respektuje prawo,czy PSM ktorej zarzad istnieje i utrzymuje sie dzieki lokatorom nie moze nic w tej sprawie zrobic?
0
...
Napisane przez Anita, kwiecień 18, 2011 17:46:06
Proponuje autorowi zanim napisał ten "blog" aby udał sie do klubu PEGAZ czy PROMIEŃ i porozmawiał o zasadach funkcjonowania tego "klubu". Całkowity brak rozeznania w temacie. Z klubu tego korzysta młodzież (dzieci) i nie tylko ktos kto ma "dużo" czasu. Nie ma sensu o tym pisac co jeszcze albowiem takim samym zainteresowaniem oraz wnikliwością popisał się Wolf pisząc ten "blog", który jest tylko tendencyjnym spojrzeniem od strony "ja płacę, ja wymagam". Jak dla mnie porażka albowiem to większa "kasa" nie idzie utrzymanie tych osób ale całkiem w inne miejsce no ale autor nie miał czasu to sprawdzić, gdzieżby...smilies/cheesy.gif
0
...
Napisane przez mimi, kwiecień 18, 2011 19:46:45
nie w starym budownictwie tylko w nowych blokach budowanych 2 lata temu; np. c.o . 0,50 zł za m2 smilies/smiley.gif
0
...
Napisane przez elza56, kwiecień 19, 2011 13:35:00
Podobnie jak przedmówca: nie jestem „za” ani „przeciw”, ale chętnie chciałabym wyrobić sobie zdanie na powyższy temat. Do tego są mi potrzebne rzetelne dane, cyfry. Czyli ILE !!??. kosztują nas etaty pracowników, koszty utrzymania pomieszczeń, ile wynoszą dopłaty do organizowanych wyjazdów, materiały dla pracy kół zainteresowań, dopłaty do kolonii itd.. itp.. .
Dalej: ilu emerytów, ilu mieszkańców, ile dzieci i z jakich „form kultury, rozrywki, zabicia samotności” korzysta (takie dane w jednej pigułce). Pan prezes pewnie od razu odpowie: „wszystko jest w biuletynie”. Tak - jest - ale na obraz całości trzeba by prześledzić dane z kilu miesięcy czy lat.
Osobiście korzystałam i korzystam z wycieczek organizowanych przez Promień i Pegaz, były – bardzo UDANE !! no może niektóre za dużo jazdy w autobusie jak na jednodniowe, ale: zmobilizowałam się żeby wyjść z domu, coś widziałam przez szybę, nie byłam kierowcą, wieźli mnie, a Pani z „Promienia” jako rasowy przewodnik opowiadał co i jak za oknami się dzieje od strony: geologii, historii i współczesności. W życiu, nie chciałoby mi się samej o tym czytać, co innego jak ktoś o tym opowiada. Gdy zostałbym w domu to co bym robiła?? Sprzątanie, gotowanie i pilot do telewizora. Gdy wracałam ok. 19 – okazywało się, że domownicy (o dziwo) przeżyli !! a będąc (przyjemnie) zmęczoną – kurzy nie widziałam !!
Proszę Państwa !! nie wszystko co „relikt” jest złe !! pamiętajmy, zamknąć coś, zlikwidować – to bardzo łatwo !! a większość z mieszkańców to właśnie ludzie z tych „reliktowych” czasów i ( proszę !! ) nie uszczęśliwiajcie ICH (nas)na siłę nowymi wspaniałymi czasami, feace bookami, chip–ami, play station-ami, you tubami, play tubami, czy inną współczesnością. Młodzi ludzie żyją w szalonym tempie tak jakby starość ich nie dotyczyła (też tak myślałam 40 lat temu), a przecież nie wszyscy mają auta, mają „kogoś” do towarzystwa, nadążą za chodzącymi w firmowych butach PTTK-owcami. Są osoby samotne (mimo, że przy rodzinie). Zdaję sobie sprawę, że śpiewanie (a raczej zawodzenie), czy spacer towarzystwie ludzi starszych to obciach !! ale niech każdy robi to co lubi i nie organizujcie komuś życia. Ciekawa jestem ile dzieci, wnuków, wyjeżdżając na sobotnie narty, czy nad wodę – pamięta o mamie, babci, dziadku czy samotnej ciotce ???.
Ja mam ten przywilej, że jeszcze pracuję zawodowo, ale znam WIELE !!!!!!!! osób dla których właśnie Kluby z czasów „relikt minionej epoki” to jedyne miejsce gdzie czują się dobrze !!
Pozdrawiam !!
Aha – jadę na wycieczkę do Lwowa !! – dwu dniową, za 300 zł. czy dużo ?? czy mało ?? nie wiem !! liczy się to, że JEST !! postaram się dobrze bawić, będzie fajnie !!

0
...
Napisane przez mimi, kwiecień 20, 2011 09:17:45
Do elza56 - fajnie, że jest mobilizacja i możliwość wyjazdów - tylko w obecnych czasach kiedy ludzie nie mają na czynsz chyba trzeba patrzeć pod kątem tego, żeby był on możliwie najniższy. Chrzanów jest takim miejscem, ze można znaleźć inne miejsca do spotkań czy tanich wyjazdów a niekoniecznie muszą ponosić to w swoich kosztach spółdzielcy. Ja mam mieszkanie w Chrzanowie w spóldzielni, ale obecnie w nim nie mieszkam, czemu muszę w czynszu opłacać coś z czego nie korzystam. To samo dotyczy tych, którzy zarabiaja tylko na czynsz i podstawowe potrzeby. Jeżeli mieliby niższy czynsz może wiodło by im się lepiej bądź nie zalegali z opłatami.
0
...
Napisane przez jur, kwiecień 20, 2011 20:12:03
W 100% popieram mimi,Spoldzielnia mieszkaniowa nie jest biurem turystycznym ani placowka kulturalno-oswiatowa.Kto chce uczestniczyc w wycieczkach lub innych tego typu imprezach ma mozliwosc korzystanie za posrednictwem tego typu biur i placowek.Sedno tkwi w tym,ze one pobieraja odpowiednia oplate.Dlaczego ja oraz inni spoldzielcy mamy doplacac do tego rodzaju dzialalnosci?Czasy komunizmu jak sie slyszy sa juz za nami,czy to prawda?
0
...
Napisane przez OLA:, kwiecień 20, 2011 21:06:20
Mimi-nie rozumiem Ciebie, to po co Ci to mieszkanie ?
blood997
...
Napisane przez blood997, kwiecień 20, 2011 22:45:20
mimi, popieram, również mieszkam w nowym budownictwie w Krakowie i czynsz jest dużo niższy. Co do artykułu/bloga. Może autor ma informacje ile pieniędzy idzie rocznie na tego typu działalność? Oraz ile mieszkań, przypada na jeden klub? Obecnie jest mi ciężko się na ten temat wypowiadać. Jeżeli to jest kwota rzędu 0,5 -1 zł miesięcznie na mieszkanie to niech sobie taki klub istnieje. Korzystają z niego nie tylko dorośli, ale również dzieci. Co innego gdyby okazało się, że te koszty w przeliczeniu na jedno mieszkanie są o wiele wyższe. Większym problemem, jest 50% ludzi, zatrudnionych w Spółdzielni, którzy nic nie robią, albo wykonują taką pracę, że spokojnie te obowiązki mogłaby przejąć inna osoba - to tutaj idą głównie Nasze pieniądze. Podejrzewam, że na ogrzewaniu też nieźle spółdzielnia zarabia, skoro PEC podniósł opłatę za ogrzewanie o kilka procent, a spółdzielnia o kilkanaście. W Krakowie płacę trochę ponad połowę tego co w Chrzanowie (w pierwszym sezonie grzewczym 2/3 - ale to z tego powodu, że ze wszystkich stron mieszkania były puste i musiałem grzać na maksa - metraż zbliżony do tego w Chrzanowie)
blood997
...
Napisane przez blood997, kwiecień 20, 2011 22:53:39
aha i jeszcze jedno. w Krk we Wspólnocie, która ma ok. 800-900 mieszkań, w administracji zasiadają 3 osoby, zajmują jeden pokój, teraz proponuję porównać naszą Spółdzielnie - owszem jest kilka razy większa, ale nawet gdyby proporcjonalnie wzrosła liczba osób pracujących to i tak jest u nas w Spółdzielni ich za dużo. Zamiast zatrudniać sprzątaczki, można zrobić konkurs na firmę sprzątającą, która pewnie będzie tańsza, odśnieżanie w Chrzanowie pozostawia wiele do życzenia, gdy w Krk wychodzę rano z mieszkania chodniki są odśnieżone łopatą, a następnie śnieg jest usuwany za pomocą odśnieżarki,oraz posypywany solą. Efekt, w Krk mam czarny chodnik, a tutaj na chodniku gruba warstwa śniegu i lodu, na której można się połamać.
0
...
Napisane przez mimi, kwiecień 21, 2011 09:33:22
do Ola : przepraszam, ale ja Ciebie nie pytam po co ci np buty czy samochód- to chyba moja sprawa po co mi mieszkanie. Poza tym tematem tego bloga były zasady funcjonowania PSM w Chrzanowie a nie "historia mieszkania mimi". Ponieważ mam także mieszkanie w Chrzanowie mogę porównać zasady funkcjonowania PSM w Chrzanowie i Krakowie. Uważam że niestety PSM w Chrzanowie jest bardzo droga i niegospodarna. A w tym wszystkim chyba chodzi o to, żeby czynsze były na możliwie przyzwoitym poziomie, a ludzie nie byli oszukiwani.
..., Komentarz ukryty z powodu wielokrotnej negatywnej jego oceny przez użytkowników. [Pokaż]
blood997
...
Napisane przez blood997, kwiecień 22, 2011 22:28:33
OLA, Ty masz chyba jakieś kompleksy. Co Cię interesuje, po co komu dwa mieszkania (głupie pytanie, a po co trzymać kasę na koncie i nic z tego nie mieć). Masz jedne buty, to po co Ci kolejna para? Przecież można chodzić w jednej ... czyż nie? Nie mam mieszkania w Trzebini, więc się nie będę wypowiadał na ten temat (z TBSem, z tego co wiem to sprawa wygląda nieco inaczej z tym czynszem), ale mogę powiedzieć, że Spółdzielnia nie potrafi gospodarować naszymi pieniędzmi, skoro w Krakowie, gdzie wiadomo, że wszystko jest droższe (w szczególności mieszkania) opłaty są niższe.
0
...
Napisane przez OLA:, kwiecień 23, 2011 05:35:03
Nie mam żadnych kopmleksów w swoim życiu widziałam nie jedno, a tak na marginesie miejcie nawet po 5-mieszkań jak Was stać to płaćcie i nie narzekajcie! Jestem ciekawa czy który z Was uczęszcza na zebrania lokatorów ze spółdzielnią? trzeba tam chodzić i wygarnąć że to czy tamto się nie podoba i pytać na co te pieniądze nasze z czynszu idą?
blood997
...
Napisane przez blood997, kwiecień 23, 2011 11:10:29
Jak jeszcze mi wytłumaczysz dlaczego te pozostałe mieszkania mają stać puste, to będzie oksmilies/smiley.gif
0
...
Napisane przez OLA:, kwiecień 24, 2011 00:51:24
Ta rozmowa z Tobą to jest: głuchy ze ślepym, przegryż święcone jajeczko i jakieś ciasteczko oksmilies/wink.gif
0
...
Napisane przez mimi, kwiecień 24, 2011 10:25:51
Ola zauważyłam, że tylko wszystkich krytykujesz i nie wypowiadasz sie w temacie, właściwie to nie wiadomo czy popierasz działalność klubow i PSm czy jesteś przeciw. Życzę Ci jednak wesołych świąt.
0
...
Napisane przez OLA:, kwiecień 24, 2011 13:32:01
Jeżeli byś uważnie czytała to odpowiedż masz w pierwszym komentarzu który zaczęłam ja i sprowokowałam do dyskusji.Dziękuje za życzenia również Tobie życzę zdrowych i pogodnych świąt.
wolf
...
Napisane przez wolf, kwiecień 24, 2011 22:59:28
Witam
Widzę po komentarzach że mój blog spowodował dyskusję z czego jestem bardzo zadowolony.
Odpowiadając na po części na pytania które pojawiły się w trakcie wymiany zadań, pragnę poinformować że danych które pokazywały by koszty ile rzeczywiście ponosimy na utrzymanie klubów, nie mam ponieważ takich danych spółdzielnia (Zarząd nie udostępnia). Poza tym dane te po części przedstawione są w BILANSIE ale w jakiej części dotyczą one klubów nie jestem w stanie powiedzieć. Nie posiadam danych (sprawozdania finansowego), ale dane te widziałem za lata 2009 i 2008. W piątek wyszukałem dane z 2007r i na tych danych oprę się w dalszych rozważaniach jeżeli będę miał czas odszukam lub dokopię się gdzieś do danych z lat nam bliższych. W dalszych rozważaniach oprę się jednak na danych z 2007.
Na wstępie pragnę jeszcze zaznaczyć że nie chodzi tylko o klub, bo to jest początek góry logowej, chodzi ogólnie o zmianę wizerunku naszej spółdzielni, aby nie był to prywatny folwark ( Polecam wszystkim książkę "Folwark zwierzęcy" Georga Orwella) bo to co się dzieje w „naszej” spółdzielni przypomina troszkę już to co jest opisane w tej książce a która czytałem chodząc do liceum, dawne czasy.
Ale teraz przechodzę do sedna sprawy
W pozycji bilansu (pasywa II punkt 3) za 2007 mamy pozycję Fundusze specjalne kwota 879 tyś zł.
Co kryje się pod tą pozycją jest to np. ZFŚS i odpisy dokonywane na jego rzecz.
Aby poznać na co dokładnie idą środki z Zakładowego Funduszu świadczeń Socjalnych (ZFSŚ) należało by przeczytać regulamin funduszu (czego nie udostępnia spółdzielnia), mniemam jednak że podobnie jak w innych firmach z korzystania z ZFSŚ (poniżej przedstawiam regulamin ZFSŚ innej spółdzielni mieszkaniowej ale jak mogę mniemać naszej jest podobny):

1. Do korzystania ze świadczeń finansowanych z FUNDUSZU uprawnione są
następujące osoby:
1. pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy, dla których Spółdzielnia jest podstawowym miejscem pracy oraz ich rodziny,
2. pracownicy przebywający na urlopach wychowawczych,
3. emeryci i renciści – byli pracownicy Spółdzielni.

2. Członkami rodzin, o których mowa w ust.1 są:
1. dzieci pozostające na wychowaniu i utrzymaniu osoby uprawnionej, w wieku do lat 18, a jeżeli kształcą się w szkole do czasu ukończenia nauki nie dłużej jednak niż do ukończenia 25 lat,
2.osoby wymienione w pkt. 1, będące inwalidami I i II grupy bez względu na wiek, jeżeli pozostają na utrzymaniu osoby uprawnionej.


1. Środki FUNDUSZU przeznacza się na finansowanie lub dofinansowanie
świadczeń w zakresie:
1. indywidualnego wypoczynku urlopowego pracownika,
2. pokrycia części kosztów leczenia lub rehabilitacji,
3. udzielania zapomogi pieniężnej osobom znajdującym się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej lub dotkniętych zdarzeniami losowymi,
4. zakupu bonów towarowych dla pracowników / np. z okazji Świąt /.

2. Środki FUNDUSZU przeznacza się również na cele mieszkaniowe a w tym
na:
1. na remont i modernizację mieszkania,
2. uzupełnienie wkładu mieszkaniowego do spółdzielni,
3. pomoc w pokryciu części kosztów wykupu lokalu mieszkalnego na własność lub zamianie mieszkania,
4. inne uzasadnione wydatki mieszkaniowe.

Może powinno się pomyśleć o likwidacji tego funduszu (z likwidacją nie ma najmniejszego problemu), zgodnie z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych z dnia 4 marca 1994 r, fundusz należy utworzyć gdy zatrudnienie przekracza 20 osób
Art. 3. 1. Fundusz tworzą, z zastrzeżeniem ust. 2, pracodawcy zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty.
Natomiast funduszu nie trzeba tworzyć:

3. Pracodawcy zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku mniej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, z zastrzeżeniem ust. 2, mogą tworzyć Fundusz do wysokości i na zasadach określonych w art. 5 lub mogą wypłacać świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4-6.

3b. U pracodawców, o których mowa w ust. 3, zatrudniających co najmniej 20 pracowników, objętych układem zbiorowym pracy, postanowienia w sprawie nietworzenia Funduszu i niewypłacania świadczenia urlopowego zawiera się w układzie zbiorowym pracy. Jeżeli u takich pracodawców pracownicy nie są objęci układem zbiorowym pracy, postanowienia w sprawie nietworzenia Funduszu i niewypłacania świadczenia urlopowego zawiera się w regulaminie wynagradzania; art. 4 ust. 3 stosuje się odpowiednio.


Jednak czy pracownicy i zarząd spółdzielni zlikwidują ten fundusz, wydaje się mi że jest to nie możliwe ale o tym dlaczego tak jest to za chwile.


wolf
...
Napisane przez wolf, kwiecień 24, 2011 22:59:40
Jak więc można wywnioskować członkowie spółdzielni finansują w większości pensje, zabawy i tym podobne wypoczynki pracownikom spółdzielni, pracowników tych na koniec roku 2007 było 242,87 w przeliczeniu na pełne etaty z czego
•Stanowiska nie robotnicze 77,5
•Robotnicze 165,37

Niezła armia a teraz wynagrodzenia
Stanowiska nie robotnicze 2 831 128zł
Robotnicze 3 939 783zł

Czy w spółdzielni nie powinno ś zracjonalizować zatrudnienia i określić co jest potrzebne a co nie ?
Pytanie retoryczne, ponieważ powinno się to przeanalizować dogłębnie czego władze folwarku przecież nie zrobią i nie robią.

Władze spółdzielni z prezesem na czele tak wyodrębniły oddzielne nieruchomości (dla osób nie w temacie w spółdzielni w minionych latach wyodrębniono odrębne nieruchomości w skład tych nieruchomości wchodzą jednak po 3 lub 5 budynków), jeżeli jedną nieruchomości byłby jeden budynek łatwo było by się odłączyć i utworzyć wspólnotę mieszkaniową ( poprzez słowo łatwo rozumiem, „łatwiej” niż odłączyć 3 lub 4 budynki gdzie jest więcej mieszkańców i więcej konfliktów interesów niż w jednym budynku gdzie ludzie są zżyci ze sobą i mają reguły ten sam cel płacić tanie za mieszkanie i poczuć się że są gospodarzem, że są na swoim a nie ktoś dyktuje im że mają utrzymywać i składać się na tą całą świtę (folwark)).

Więc reasumując w skład wyodrębnionej nieruchomości wchodzi klika blików co było zgłaszane wielokrotnie przez mieszkańców zarządowi spółdzielni, niestety zarząd tłumaczył się tym ze takie wyodrębnienie nie jest możliwe ze względu na drogi dojazdowe i parkingi.

Teraz troskę o radzie nadzorczej spółdzielni.
A może inaczej o radzie będzie później chodziarz aż mi się ręce palą do napisania jak wybierana jest owa rada (nie mówię oczywiści o wszystkich członkach raczej o tym co jest mi bliskie osiedle południe) z bożej łaski. Czekam na razie na opinie, także o radzie.
0
...
Napisane przez Janusz, kwiecień 24, 2011 23:10:00
wypadałoby się na początku zastanowić czy Chrzanów stać na inwestycje takie jak docieplenie i termomodernizacja budynków , ponieważ Chrzanów dużo pracy teraz wkłada w budowę obwodnic i nowych osiedli.Ja bym jednak poruszył kwestię poszerzenia terenów zieleni , bo jak na razie zanieczyszczamy środowisko.Powinno budować się parki a po za tym wypada poruszyć kwestię "sportu" Chrzanowskiego który kuleje przykład: Rozwiązanie drużyny Fabloku która nie otrzymała dofinansowania.Jednak nie odbiegając od tematu chciałbym aby dalej rozwijał się ten wątek bo jest dosyć ciekawy.

Pozdrawiam Janusz
blood997
...
Napisane przez blood997, kwiecień 24, 2011 23:17:39
hmmm ... a co ma Spółdzielnia Mieszkaniowa do Fabloku, albo do obwodnic? Możesz nas oświecić?
0
...
Napisane przez Roman kołtoń, kwiecień 24, 2011 23:39:24
Pan Janusz chyba pomylił wątki ale poruszył ważny i ciekawy tematsmilies/grin.gif
0
...
Napisane przez Zbigniew, maj 22, 2011 11:10:25
Pomyślcie Wszyscy po co nam Rady nadzorcze i taka biurokracja .po członkostwo skoro nic z tego niema ,po co płacić radom nadzorczym i takiej biurokracji ,po likwidacji wielu tych rzeczy na pewno zmniejszą się koszty mieszkania ,czyli dość z radami nadzorczymi .zbędną biurokracją,wszelkimi klubami .A co do Krakowa dla tego rak jest bo nic z takich rzeczy nie istnieje tak samo jest w wielu innych miastach np;w Chorzowie cała administracja to 4 osoby i kilku mechaników.

Napisz Komentarz
mniej | więcej miejsca

busy
Poprawiony: poniedziałek, 18 kwietnia 2011 08:59
 




Reklama


Twoje Miasto Za Pół Ceny

Powiat Chrzanowski: Chrzanów, Trzebinia, Libiąż, Alwernia, Babice, Bolęcin, Czyżówka, Dulowa, Karniowice, Lgota, Młoszowa, Myślachowice, Piła Kościelecka, Płoki, Psary, Balin, Luszowice, Płaza, Pogorzyce, Źrebce, Brodła, Grojec, Kwaczała, Mirów, Nieporaz, Okleśna, Podłęże, Poręba Żegoty, Regulice, Źródła, Babice, Jankowice, Mętków, Olszyny, Rozkochów, Wygiełzów, Zagórze, Gromiec, Żarki
Wydawca serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści przekazywane i publikowane przez Użytkowników. Treści zamieszczane przez Użytkowników nie są poglądami i opiniami twórców Serwisu. Użytkownik zamieszczający treści niezgodne z prawem może ponieść za nie odpowiedzialność karną oraz cywilną.
Wydawca serwisu - informacje i kontakt
.